Expeditie Robinson 1.0 - Reisverslag uit Tena, Ecuador van Cynthia Nuijen - WaarBenJij.nu Expeditie Robinson 1.0 - Reisverslag uit Tena, Ecuador van Cynthia Nuijen - WaarBenJij.nu

Expeditie Robinson 1.0

Blijf op de hoogte en volg Cynthia

20 Augustus 2013 | Ecuador, Tena

En dan was het eindelijk zo ver, de amazone. Eenmaal in Tena aangekomen, onze volgende bestemming, werd al meteen duidelijk dat het alpaca vest en de extra broek meer dan overbodig waren en dat de 20 korte broeken en 15 t-shirts goed van pas kwamen! 30 graden is namelijk niet niks en dan schijnt de zon nog niet eens! Dus als blije kindjes gingen we ons volgende avontuur aan in de warmte! Backpack in de jeep, flesje water mee en rubberen laarsjes en achterin de jeep! Het uitzicht was echt zo mooi en zeker met de jeep erbij. We gingen over hobbelige weggetjes en het was net als in een film, de jungle was overal overduidelijk te zien. De eerste dag zouden wr met een groep meegaan die op dat moment hun laatste dag van de tour hadden. Eenmaal aangekomen bij de plek wat voor 5 dagen onze slaapplaats zou zijn, pikten we de andere passagiers op en vervolgden onze trip in de jeep. We kwamen aan bij de napo, oftewel de grootste rivier van Ecuador en daar lagen ze, onze gemotoriseerde kano's. Het was net expeditie robinson! Van die mooie lange kano's met een dakje voor natuurlijk de regen! We kregen allemaal een life vest aan en instappen maar! Ik denk dat dit tripje wel het mooiste was wat ik ooit had gedaan.. Je zag de jungle vanaf een ongelofelijk brede rivier met een intens sterke stroming. Ik bleef maar denken : dit is niet echt. Maar dat is het wel! Iris en ik zeiden vandaag nog tegen elkaar : dat we dit mogen en kunnen meemaken.. Na een geweldig ritje met de boot stopten we bij een echt indiaans museumpje, waar een lid van een stam vertelde over de jaagmanieren en alternatieve geneeskunde. Tijdens het verhaal brak buiten de hel los. Het heet natuurlijk niet voor niets regenwoud en dat hebben we gemerkt ook! Bakken, bakken en bakken kwamen uit de hemel naar beneden. Na het museum voeren we verder naar het animal rescue centre. Hierin werden beschermde diersoorten beschermd of zieke beesten beter gemaakt. Er zaten toekans, ara's, apen, een tapir en nog een aantal beesten, wat wel heel leuk was die in het echt te zien. Na het rescue centre voeren we terug naar het begin waar we weer een heerlijke ecuadoriaans lunch voorgeschoteld kregen (maïs en rijst..., wat me nu al te veel wordt..). Na de lunch keerden we terug naar de logde, waarna onze groep de jungle tour eindigde en wij weer een nieuwe groep kregen waarmee we verder gingen! Nog even wachten dus, maar he wat doe je tijdens het wachten? Juist ja, cocktails drinken. En na een paar cocktails hadden we de lokale bevolking uitgedaagd voor een potje voetbal, Nederland/Ecuador! Helaas helaas hebben we verloren met 6-5 maar we pakken ze wel! Nadat we uitgespeeld waren ook in het zwembad, was het tijd om te eten, en jawel je raadt het al : rijst met maïs (nomnomnom). Inmiddels was onze nieuwe groep er ook : Canadezen, Engelsen, Australiërs en Amerikanen, waarmee we de avond goed hebben ingeluid!!