Raften 2.0 - Reisverslag uit Tena, Ecuador van Cynthia Nuijen - WaarBenJij.nu Raften 2.0 - Reisverslag uit Tena, Ecuador van Cynthia Nuijen - WaarBenJij.nu

Raften 2.0

Blijf op de hoogte en volg Cynthia

21 Augustus 2013 | Ecuador, Tena

Na een avondje in de lokale discotheek, stond iedereen weer fris en fruitig klaar bij het rafting office. Vandaag gingen we niet mee met een tour maar hadden de gidsen van de dag ervoor ons meegevraagd, omdat ze vonden dat we deze ervaring mee moesten maken. We hoefden niks te betalen niks te regelen, want we gingen als vrienden onder elkaar raften zeiden ze. Ongelofelijk lief! Eenmaal aangekomen met de boten bij de rivier stopte m'n hart even. Oei dat zijn toch wel erg veel rotsen en een erg wilde rivier.. Maar deze mannen waren heel professioneel hield ik in m'n achterhoofd. Na weer een safety uitleg over wat te doen als de boot omviel, zei de gids nog een laatste zinnetje waardoor m'n hart helemaal sneller begon te kloppen. "Today, Lets try not to flip, cause it is not Nice!" Okeeeeee dacht ik bij mezelf, maar een beetje angst is goed, dus gaan! We merkten al snel dat het niet zo rustig was al gister en dat de rotsen gevaarlijke obstakels waren, niet alleen als je in het water viel, maar ook voor de boot. Bij de eerste grote rots lagen we al bijna met onze neusjes in het water, maar nadat we 5 min met ze allen op de linkerkant van de boot stonden, klapte de boot gelukkig weer terug. Daarna ontweken we de grote rotsen heel gladjes, en de wilde golven, wauuww het was echt wild! Maar helaas was er na een tijdje nog een groot rotsblok wat niet aan de kant wilde voor ons, en ons lieve kleine bootje 180 graden liet draaien. Tja toen werd het zwemmen! De stroming was zo sterk en Iris ik en een ander meisje wisten ons na een paar rotsen een duwtje te hebben gegeven, vast te klampen aan een rots waar we in veilig water zaten. De mannen uit onze boot hadden iets minder geluk want toen ik op keek zag ik ze al verder verder in de rivier wegdrijven, tegen rotsen en onder wilde golven. Nadat de raft weer omgekeerd was, haalden we de jongens op en gingen we verder met het avontuur. Het is echt niet uit te leggen hoe vet het was.. Op een gegeven moment bleven we hangen op een steen halverwege een waterval, waardoor het voorste gedeelte van de boot helemaal onder water zat plus de personen die voorin zaten! Op dat moment denk je ook dat je om valt, maar we bleven op de goede kant drijven ook al stond de hele boot vol water! Het is ongelofelijk hoe zo'n bootje in sommige situaties blijft drijven. Maar 1 ding weet ik zeker, dit was zeker een dag die ik nooit nooit meer vergeet! Savonds hebben we nog een milkshake gehaald met 1 van de gidsen die heel goed Engels sprak. Hij heeft ons nog wat typische vruchten laten proeven en nog wat dingen over het land verteld. Van zulke gozers zouden er meer moeten bestaan!!