Weer een verhaaltje - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Cynthia Nuijen - WaarBenJij.nu Weer een verhaaltje - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Cynthia Nuijen - WaarBenJij.nu

Weer een verhaaltje

Blijf op de hoogte en volg Cynthia

16 September 2013 | Ecuador, Quito

Zo, weer een klein verslagje vanuit het prachtige Ecuador.

Het weekend begon erg emotioneel en in tegenstelling tot het feit dat ik het altijd makkelijk weet te verbergen ging dat helaas hier niet. Als je aan een grote reis begint dan hoop je altijd 1 ding en dat is dat iedereen er nog is als je terug komt. Dus het gene waar ik bang voor was aan het begin van mijn reis kreeg ik zaterdagochtend te horen. Op zulke momenten vervloek je je zelf wel een beetje dat je niet bij je dierbaren kunt zijn om ze te troosten of er voor ze te zijn. Gelukkig was er nog een nederlands meisje in m´n studentenhuis die ook een klotedag had en zo hebben we elkaars dag wat makkelijker gemaakt.
Om m´n zinnen te verzetten stelde ik de andere meiden voor om een verrassingdiner te maken voor de mensen die terug kwamen van een weektour waar we ook goed mee op kunnen schieten. We besloten om er een spaanse/nederlandse avond van te maken met tapas en nederlandse hapjes zoals gevulde eitjes. Na alle inkopen te hebben gedaan gingen we aan de slag met de hapjes totdat we ons ineens doodschrokken van een aantal stemmen. Ah oh, dag verrassing want daar waren ze! Gelukkig vonden ze het alsnog wel leuk en toen zij boodschappen gingen doen voor de volgende dag hebben wij alles mooi klaar gezet met kaarsjes en een glaasje rode wijn. Het is uiteindelijk een onvergetelijke avond geworden!

Zondag zouden we eigenlijk naar Papallacta gaan een klein plaatsje zo´n 67 km van Quito af. Ik had op m´n werk een mooi tripje gepland om eerst een beetje te gaan hiken in de natuur daar (die is echt prachtig!) en dan zouden we in de middag in de heetwaterbaden bij kunnen komen. Helaaaas had iedereen te diep in het glaasje gekeken en waren we allemaal veels te laat wakker. Oeps! Volgend weekend dan maar!

Op maandag hebben we hier in het studentenhuis altijd een welkomst cocktail voor alle nieuwkomers. Afgelopen maandag was de eerste maandag dat ik dit moest organiseren en dit moet ik voorlopig elke maandag gaan doen. Best een goede taak al zeg ik het zelf om alle mensen dronken te voeren! Daarnaast moet ik natuurlijk vertellen dat als ze problemen of vragen hebben ze bij mij terecht kunnen. (NIET ALLE PROBLEMEN)
Ook moet ik alle nieuwe studenten naar hun projecten of beginpunten van de reis brengen, dus ik breng heel wat tijd door zwervend door Quito! Op zich is het toch best altijd weer een avontuur aangezien ik 1. gebrekkig Spaans spreek en 2. Quito nou niet echt op m´n duimpje ken... Haha maar het is toch altijd weer fijn als het lukt!

Vandaag was ik zelfs heel even alleen op kantoor dus had ik de verantwoordelijkheid. Op dat moment voelde ik me op zich best een baas :) Verder ook vandaag een uitleg gegeven in het engels aan alle nieuwe studenten over de mogelijke projecten die er zijn binnen Ecole Travel. Verder eigenlijk niet heeel veel beleefd.

Morgen weer tijd voor Salsales en Ladies Night!

Dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cynthia

Actief sinds 02 Juli 2013
Verslag gelezen: 114
Totaal aantal bezoekers 4629

Voorgaande reizen:

08 Augustus 2013 - 10 Januari 2014

Ecuador

Landen bezocht: