Mindo - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Cynthia Nuijen - WaarBenJij.nu Mindo - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Cynthia Nuijen - WaarBenJij.nu

Mindo

Blijf op de hoogte en volg Cynthia

22 September 2013 | Ecuador, Quito

Lieve lieve lieve lieve schatjes,

Wauuw! Wat heb ik een ongelofelijk leuk weekend gehad!
Na weer een druk werkweekje te hebben gehad moesten we er allemaal even uit en dit weekend had ik Mindo uitgezocht.
Mindo is een klein dorpje aan de rand van de jungle, waar je veel buitensporten kunt doen.
Wat een avonturen hebben we beleefd. Laat ik bij het begin beginnen. Om 6:15 ging de wekker zodat we de eerst bus naar Mindo konden nemen en zo lang mogelijk van het dorpje konden genieten. Proppen met z'n 5en in de taxi naar het busstation (wat op zich niet mag, maar als je blond bent wel :), pap, mam, bedankt). Eenmaal op het busstation stond de bus al voor ons klaar en we konden gelijk instappen, wat een geluk! Nadat iedereen lekker genesteld was in de bus, vertrokken we, ongelofelijk blij dat we even uit Quito konden allemaal. De bus maakte de eerste bocht en toen gebeurde het...... Een meisje waarmee we waren was haar jas vergeten in de taxi. Met telefoon, met geld en met haar sleutels. Dat werd dus weer uitstappen helaas en op zoek naar 1 van de 7000 taxi's, die er allemaal hetzelfde uitzien. We hadden alleen een nummer van de taxi, maar wisten geen nummerbord, geen telefoonnummer en geen naam van het bedrijf. We werden van het kastje naar de muur gestuurd en zijn uiteindelijk 2 uur bezig geweest met het afgaan van verschillende politiebureaus maar iedereen vertelde ons dat het een verloren zaak was, of ze wisten niet hoe ze moesten helpen. En dat noemt zichzelf politie? 1 van de mindere dingen aan Ecuador. Na 2 uur zag het meisje ook in dat er niks meer te doen viel en wilde ze alsnog naar Mindo.
Ik als reisleidster leidde de groep weer naar het busstation, om de eerst volgende bus naar Mindo weer te pakken.
Eenmaal aangekomen op het busstation werd ons verteld dat de eerst volgende bus pas die avond ging... Tja, wat kan ik zeggen, het leven met mij is nooit saai... Maar he kom op we zijn niet voor 1`gat te vangen, en na veel rondvragen, vertelde iemand ons dat er nog een bus naar Mindo ging vanaf een ander station! Toch nog in de bus terecht gekomen, en nog aangekomen ook!
Helaas werden we ergens langs de weg afgezet en niet in het dorpje zelf, dus dat werd een goede wandeling. Maar de omgeving was zo mooi en het was zo fijn om uit Quito te zijn, dat niemand het erg vond. Eenmaal in het dorpje sloeg de moeheid toch wat toe door de stress van de ochtend dat we een taxi namen naar het hostel dat ik had gereserveerd. Hostel..... Nou ze kunnen het beter een 4 sterren resort noemen want het is zeker 1 van de mooiste plekken waar ik ooit geslapen heb! Alle huisjes waren van bamboe, we hadden een zwembad, een jacuzzi, een voetbalveld, een pooltafel, papegaaien aan het ontbijt, je hoorde er niks anders dan het geluid van krekels en zachtstromend water en daarnaast was het midden in de jungle. Wauw! Na onze spullen in de kamer te hebben gezet, gingen we weer terug het dorpje in om wat te eten. Na het eten wilde ik en een ander meisje toch nog wat doen ook al was het al eind van de middag. Dussss we hebben een quad gehuurd en zijn de omgeving al racend gaan verkennen! Wat was dat vet! Je voelt je zo vrij en alles is zo mooi! Ja dat was een goede beslissing!
Na de quads gingen we weer terug naar het hostel want daar was de rest. De rest van de avond hebben we in de jacuzzi doorgebracht! Echt een hemel...
Toen de volgende dag vroeg uit de veren, want we hadden een druk dagprogramma. Maar eerst hebben we als kleine prinsesjes zitten ontbijten bij ons huisje met naast ons, jawel, een papegaai! Na het ontbijt stond ons eerste activiteit op het programma. Canopy, oftewel in normale mensen taal : Kabelbanen. We hebben 12 kabelbanen gehad, waaraan je boven de jungle zweefde! Het uitzicht was werkelijk onbetaalbaar... Natuurlijk heb je het uitzicht na 3 kabelbanen wel gezien, dus dan wil je wat anders proberen. Het werd dus ondersteboven van de kabelbaan af! Aaahhhhhh als ik er aan terug denk gaat m'n hart weer tekeer! Het is zooooveel leuker ondersteboven! Helaas mag je het niet alleen doen ondersteboven dus er ging een gids mee. Ze noemen deze houding hier de vlinder en de gids beweegt je benen dan zodat je heen en weer vliegt! Nou ik kan je vertellen dat ondersteboven schommelen op een ongelofelijke hoogte, best wel wat adrenaline opwekt! Dit ga ik ZEKER nog vaker doen in de tijd dat ik hier ben!
In de middag stond Canyoning op het programma. Canyoning is het abseilen van watervallen of andere hoge rotswanden. Maar als je naar beneden ergens wil gaan, moet je natuurlijk eerst omhoog gaan! Man man man, dat was wel een goede klim!
Helaas viel het Canyoning een beetje tegen omdat er weinig water was vanwege het droge seizoen, maar het was nog steeds wel leuk.

Al met al heb ik intens genoten van dit weekend en ik ga zeker nog een keer terug, want er hangt zo'n relaxte sfeer daar dat je je meteen gelukkig voelt.

Zo nu snel m'n bedje in!

Dikke kus