To the beach - Reisverslag uit Puerto López, Ecuador van Cynthia Nuijen - WaarBenJij.nu To the beach - Reisverslag uit Puerto López, Ecuador van Cynthia Nuijen - WaarBenJij.nu

To the beach

Blijf op de hoogte en volg Cynthia

14 Oktober 2013 | Ecuador, Puerto López

Lieve schatjes, een berichtje van dit weekend.

De minuten heb ik afgeteld voor dit weekend, want wat had ik zin om
Naar het strand te gaan en de zee te zien. Kwart voor 5 was het dan eindelijk zo ver, tas pakken en naar de bushalte! In de lunchpauze nog snel naar de wasserette geweest om m'n was op te halen, naar het postkantoor geweest en m'n tas ingepakt. 5 uur stonden we met al onze backpackjes buiten de poort, op zoek naar een taxi. Volgende keer kunnen we beter een taxi bellen, want natuurlijk was er nergens een taxi te vinden.. De tijd tikte langzaam door en iedereen werd met de minuut meer gestresst. Zouden we de allerlaatste bus naar puertolópez nog halen? Eindelijk, een taxi.. Shit, file! De chauffeur zag het niet gebeuren dat we de bus zouden halen, dus werd het rennen. Na 5 keer de verkeerde kant op te zijn gestuurd, zagen we dan eindelijk de bus staan op punt van vertrek. Iedereen bezweet, maar zo intens blij dat we se bus hadden gehaald! We gingen naar puertolópez! Onderweg 5 keer gecontroleerd op drugs door de politie en laat ik nou net naast een drugsdealer uit België zitten haha, maar hij werd niet gepakt. Na 9 uur kwamen we dan midden in de nacht aan in puertolópez. En elke keer denk ik dat het hostel niet beter kan, maar dit overtrof toch weer alles.. Leuke rieten huisjes op het strand, overal hangmatten, iedereen z'n eigen prinsessenklamboe.. Wauw!

Heerlijk geslapen en sochtends een lekker ontbijtje met uitzicht op de zee gehad! Verder heel de dag op het strand of in de zee doorgebracht en smiddags om 4 uur natuurlijk DE belangrijkste wedstrijd van Ecuador. De kwalificatie wedstrijd Ecuador - Uruguay, wat een belevenis! Savonds heerlijk cocktails op het strand gedronken en genoten van de frisse lucht en de zee!

Na een lekker ontbijtje met uitzicht op zee, werden we opgehaald voor ons tripje naar "isla de la plata". We hadden voor 7 personen gereserveerd, maar gingen uiteindelijk met 18 personen! Alles kan, alles mag! Net als op de Galapagos vliegen hier de pelikanen en de fregatvogels je echt om de oren. In een klein haventje stapten we op de boot, voor een ritje die eindelijk 1,5 zou duren... Oeps.. Helaas waren er 2 meisjes zeeziek geworden want zo'n heel prettig ritje was het niet! Bij aankomst kregen we wel een beloning, een lekker bananencakeje en een banaan :) en toen.... echt ze kwamen ineens overal vandaan. Er zwommen ineens zoveel schildpadden rond de boot! En dan bedoel ik niet van die kleine, maar echt reuzenschildpadden! Ze kwamen ook telkens boven met hun kopjes! Heel leuk! Daarna gingen we op pad. Het was wel 'iets' meer toeristisch dan de Galapagos, wat best jammer was, maar goed dat was te verwachten! Onderweg zijn we denk ik wel 40 blue footed boobies op het pad tegen gekomen. Sommigen aan het broeden, anderen waren als echtpaar samen op pad. Heel schattig om te zien. Blue footed boobies zijn overigens ook monogaam! We hebben een mooie wandeling over het eiland gemaakt en de gids vertelde interessante dingen. Hij zorgde er zelfs voor dat ik luisterde, moet je nagaan... Dat is zeldzaam. Terug op de boot kregen we een heerlijke lunch met allemaal vers fruit. Ah dat fruit hier is echt een stukje hemel! En toen was het tijd om te snorkelen!! Wat mooie visjes voorbij zien zwemmen en koraal, maar helaas geen schildpadden meer. Eenmaal weer terug op de boot zaten we als bevroren pegels bij elkaar, want om nou te zeggen dat het een lekker warme dag was... Na ongeveer een half uurtje was iedereen langzaam aan het inkakken van de vermoeiende dag. Totdat er ineens iemand op sprong en schreeuwde "ballenas"! En voor degenen die niet weten wat dat zijn, dat zijn walvissen!!! En nadat de eerste gespot was volgden er meer. Die beelden die je altijd op tv ziet van springende walvissen en altijd denkt, ah dat gebeurd zelden in het echt. Nou we hebben ze zien springen, spelen, zwemmen!!! Wauw wat een immense beesten. Soms kwamen ze echt vlak naast de boot en dan denk je toch: til alsjeblieft niet m'n bootje op... Iedereen zat als een klein kindje naar de prachtige beesten te kijken, wauw wat waren ze indrukwekkend! Mijn dag kon niet meer stuk! In de avond heerlijk Italiaans gegeten, want rijst met gebakken banaan wordt je ook af en toe zat. Daarna een cocktail besteld, een strandstoeltje gepakt en ongelofelijk hard van het leven genoten!!

Tja, de laatste dag van onze mini vakantie alweer, wat moesten we nou eens gaan doen? De ene wilde dat niet, de ander vond dat te duur. Maar uiteindelijk toch eruit gekomen, we huurden een mountainbike en zijn naar een privé strand gefietst in een national park. Normaal vind ik fietsen niet heeeel leuk, maar dit was echt vet! Vooral in het national park met allemaal kleine paadjes en enorme heuvels. Na een uur fietsen, volledig buiten adem en zweet op alle plekken die je je maar kan bedenken kwamen we bij onze eindbestemming. Wauw.... Felblauw water, niemand op het strand, echt een verborgen plek. Intens gelukkig en voldaan ploften we onze spullen neer, kleren uit en de zee in! Want dat hadden we verdiend! Wat hebben we onverwachts een heerlijke dag gehad! En nu voldaan in de bus terug naar quito, dag klein paradijsje! En voor de mensen die me kennen met een blanke huid en donkerblond haar... Ik heb nu pornoblond haar en ben echt een negerin aan het worden :)

Kus