Besos! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Cynthia Nuijen - WaarBenJij.nu Besos! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Cynthia Nuijen - WaarBenJij.nu

Besos!

Blijf op de hoogte en volg Cynthia

19 September 2013 | Ecuador, Quito

Hola!

Weer een klein verhaaltje vanuit het paradijsje hier!

Zaterdag stond er weer een mooi tripje buiten Ecuador op het programma. Ik had op m´n werk uitgezocht hoe we bij Papallacta konden komen, een klein dorpje zo´n 67 km van Quito vandaan dat bekend staat om haar mooie natuur en thermale baden. Natuurlijk zat ik in Nederland aardig in het studentenleven en dan ben je een werkweek van 8:30 tot 17:30 niet heel erg gewend, en zeker niet om overdag te werken dat is ook wel raar. Dus een beetje ontspanning was wel fijn. Toch moet je je leefgewoontes niet helemaal aanpassen en waren we vrijdagavond nog op stap geweest (niet het slimste idee ooit kan ik je vertellen). Als reisleidster had ik de groep verteld dat we om 8 uur in de ochtend zouden vertrekken want het was nog wel even reizen. Maar ondanks het stappen was iedereen op tijd uit bed en stonden we op tijd buiten. Dat iedereen fris en fruitig was zou ik niet zeggen, maar ze waren er! Eerst een uur in de taxi naar het zuidelijk station en toen met de bus naar Papallacta! Gelukkig was het 1 rechte weg niet door de bergen..... NOT. Na 3 uur kwam iedereen eindelijk groen/geel uit de bus en waren we op de plaats van bestemming. Als je dan eenmaal het uitzicht ziet wat je daar hebt, lijkt het wel of alle problemen verdwijnen. Je bent zo klein tussen die immens hoge bergen en er heerst zo´n rust. Iedereen de bikini aan en gaan! Het water in deze baden is puur natuur en wordt verwarmd door de hitte van de vulkaan en het was echt ongelofelijk mooi weer. Het schijnt daar maar een paar keer per jaar echt strakblauw te zijn, omdat het tussen de bergen ligt, dus we hadden echt de perfecte dag uitgekozen. (wat wil je ook met zo´n reisleidster:)) Helaas is de reisleidster zelf nooit zo goed voorbereid en had er niet aan gedacht dat een bikini nat is aan het eind van de dag en dat je iets droogs mee moet nemen, dus dat werd met de blote billen de kleren in...
De dag erna zijn we met z´n allen naar het park geweest waar in het weekend altijd van alles te beleven is. Je kunt er bijna alle sporten doen die je kunt bedenken, van motorcross tot cricket! De parken hier zijn leuke plekjes om even te ontsnappen aan het drukke stadsleven.

Op de stage gaat het verder allemaal heel goed. Ik mag leuke dingen doen en ze geven me ook meteen al veel verantwoordelijkheid. Vorige week werd ik even aan m´n lot over gelaten toen ze me alleen achter lieten voor een paar uurtjes op kantoor. ´´Cynthia als er iemand belt, probeer ze maar te helpen en als dat niet kan zeg dan maar dat we zo terug zijn!´´ Oh ja geloof je het zelf in het Spaans? Gelukkig is het allemaal goed gekomen en heb ik het er levend vanaf gebracht. Met m´n spaans gaat het overigens ook veel beter! Ik begrijp hun, zij begrijpen mij, dat gaat de goede kant op! Wel is het lastig alle talen te combineren, want op m´n werk praat ik dan Spaans, in het studentenhuis Duits en Engels. Dus af en toe moet m´n Nederlands er ook een beetje onder lijden.
Ook hebben ze me vandaag verteld dat ik ongeveer 7 projecten ga bezoeken die het meest geboekt worden, DUS DAAR ZIT OOK DE GALAPAGOS BIJ!!! Dus sinds vandaag ben ik officieel de gelukkigste persoon op aarde, als ik dat niet al was..

Gisteravond zijn we naar ´El Panecillo´ by night geweest. ´El Panecillo´ is een beeld van de heilige maagd van Quito en staat midden in Quito op een berg, dus vanaf daar heb je een ongelofelijk ver uitzicht. Nu was ik er met Iris natuurlijk al overdag geweest, maar het scheen in de avond ook heel mooi te zijn. En het uitzicht was echt adembenemend. De immens grote stad was compleet verlicht en zover als je kon kijken zag je lichtjes..

Over 2 weken ga ik waarschijnlijk weer een weekend naar Baños, een plaatsje dat bekend staat om haar buitensporten. Daar kijk ik ook wel erg naar uit want waarschijnlijk ga ik dan weer raften of iets anders actiefs doen!!

Verder leer ik heel veel andere nuttige dingen naast m´n gewone werk op stage zoals:
- Salsa!
- Cocktails maken
- Spaans koken
- Spaans praten

Kortom niks te klagen :)

Dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cynthia

Actief sinds 02 Juli 2013
Verslag gelezen: 84
Totaal aantal bezoekers 4638

Voorgaande reizen:

08 Augustus 2013 - 10 Januari 2014

Ecuador

Landen bezocht: