Raften - Reisverslag uit Tena, Ecuador van Cynthia Nuijen - WaarBenJij.nu Raften - Reisverslag uit Tena, Ecuador van Cynthia Nuijen - WaarBenJij.nu

Raften

Blijf op de hoogte en volg Cynthia

20 Augustus 2013 | Ecuador, Tena

Onze laatste dag in de jungle was aangebroken en last but not least gingen we raften! Nog nooit gedaan, een beetje zenuwachtig, maar ongelofelijk veel zin in. We zaten samen met 5 Duitsers in een bootje en uiteraard de gids, een vrouwelijke. Ook gingen er 2 mannen in kayakken mee om eventueel iemand uit het water te halen die erin was gevallen. Het feit dat er 3 gidsen meegaan met 7 mensen maakt je wel een klein beetje bang, maar dat wekt juist de adrenaline op! Na het bekende safety praatje was het zo ver en iedereen in de boot. In het begin was iedereen voorzichtig, want we waren allemaal amateurs. En daar kwam et eerste stuk met golven. Dat die golven er waren hebben we geweten ook! Wauuw een van de golven was zo hoog dat ik niet eens meer de mensen voorin de boot zag en alleen nog maar een grote massa van rivierwater op me af komen, maar natuurlijk kwamen we met iedereen heelhuids, lichtelijk doorweekt weer boven water en toen barstte de adrenaline los. Iedereen was in de wolken, wauw wat is dit vet, we willen meer, meer! En na de lunch kregen we zeker meer! Omdat we het eerste gedeelte zo enthousiast waren hadden de gidsen overlegd en zou een andere gids het overnemen in de boot en niet zo maar een gids! Deze man zit namelijk in het nationale raft team van Ecuador en reist daarmee heel de wereld over! En dit hebben we geweten ook! Wat een sport en wat een adrenaline! Morgen nemen de gidsen ons mee naar 'het echte werk', gewoon om het ons mee te laten maken. Raften... Ik denk dat ik verliefd ben.... S avonds gingen we eerst nog een drankje drinken met de gidsen van die dag, waarna we uitgenodigd werden om bij hun thuis te komen eten. Spaghetti carbonara kregen we, het zou de beste zijn die we ooit hadden gegeten... Nou als dat de beste was, zou carbonara denk ik niet mijn lievelingseten zijn.. Gelukkig kon hij er zelf ook om lachen. Na het eten zijn we nog even naar de lokale discotheek geweest, wat ook weer een ervaring op zich was. Dansen kunnen ze wel, maar van goede muziek hebben ze nog nooit gehoord...