Baños - Reisverslag uit Baños, Ecuador van Cynthia Nuijen - WaarBenJij.nu Baños - Reisverslag uit Baños, Ecuador van Cynthia Nuijen - WaarBenJij.nu

Baños

Blijf op de hoogte en volg Cynthia

22 Augustus 2013 | Ecuador, Baños

Van tena naar baños, was ook weer een lekker reisje! Eerst nog even snel een internetcafe in geweest om een ticket naar de Galapagos te boeken! Daarna op zoek naar een voor ons normale lunch.. Nou vergeet het maar.. Het werd dus bonen met nootjes, banaan, tomaat en uitjes. Mmmmmm heerlijk als lunch.. Not. En toen op naar de bus, het zijn serieus echt hele chille bussen hier. Je hebt tv tijdens een busrit en de stoelen zitten er zelfs lekkerder dan in het vliegtuig! Om het half uur komen er mensen de bus in die alles willen aansmeren. Als je geluk hebt is het iemand met eten of drinken, als je pech hebt is het iemand die films verkoopt en 15 min door de bus heen staat te tetteren in het Spaans. Het was een wonder, we waren weer veilig aangekomen in de volgende stad : baños. Meteen een backpackershostel opgezocht, waar je ook de was kan doen! Jeeej! Daarna de stad in. Er hing meteen al een lekkere relaxte sfeer, met overal spa's en buitensporten. In plaats van de Spa morgen gaan we canopyen. Juist ja, ik had er ook nog nooit van gehoord. Het is dus een kruising tussen abseilen, rotsklimmen en hiken! Ik ben benieuwd! Vanavond lekker kaasfonduen, geen rijst, geen maïs geen bonen, Nice :)




Baños 2.0



Lichtelijk zenuwachtig begon ik aan deze dag. Want wat was er aan de hand.. We gingen canyoning. En met een lichtelijke hoogtevrees was dat natuurlijk niet een heeeel verstandig plan, maar goed je wil wat! Dus om 9 uur stonden we paraat bij het kantoor om onze wetsuit en dergelijke te passen. Na een mooi pakkie uit te hebben gezocht, begon de trip. Na een korte taxirit kwamen we aan bij een klein houten huisje waar we ons om konden kleden. Daarna een leuke uitleg over de gevaren en hoe we alles moesten doen. Nou met een nieuwe wijsheid begon ons canyoning avontuur. Als een kip zonder kop liep onze gids vliegensvlug de steile helling op. Eenmaal boven zat ik aan m'n 4e long en de gids liep weer vrolijk verder zonder enige ademhaling. En daar kwam ons eerste watervalletje, waarbij ik natuurlijk weer iets stoerder moest doen dan ik ben, bood ik me als eerste aan. Wat bij deze waterval nog niet heel erg was, want het viel reuze mee! In tegenstelling tot de 2e waterval waarbij ik doodsangsten uit stond.. De waterval was niet heel hoog maar wel met veel water en een gat erin. Dus natuurlijk slipte m'n voet weg en hing ik aan een touwtje te bungelen en tegelijkertijd bedolven door liters water. Maar er zat niks anders op dan doorgaan naar beneden. Eenmaal beneden stond ik toch wrl een beetje met trillende beentjes te wachten op Iris, die ik ook in het gat zag vallen en daarna mij met grote bambi ogen aan keek. Onze gids wilde natuurlijk weer even stoer doen en was binnen 2 sec beneden. De rechterkant van deze waterval was veel makkelijker geweest, maar onze gids vond ons geen kippetjes... Verkeerd gezien we zijn wel kippetjes haha. Daarna werd het gelukkig alleen maar leuker. De 3e waterval was er 1 van 25 m hoog en tot mijn grote opluchting gingen we deze niet abseilend naar beneden, maar via een kabelbaan heuujj!! De 4e was helemaal leuk, overigens wel degene waaraan ik de meeste blauwe plekken over heb gehouden. Deze waterval gingen we namelijk glijdend doen. "Do you like to swim?" Vroeg de gids nog. Ik verstond hem niet helemaal dus zei nog : "what?". Maar het was al te laat, hij zette zijn voet tegen mij rug en daar ging ik. Halverwege de waterval zat een groot gat waar ik kopje onder ging, ja dat bedoelde hij dus met zwemmen. Toen ik weer boven water was, zag ik Iris al gniffeld naar me kijken. Die was namelijk eerst geweest en wist wat er komen zou! Daarna volgde er nog een klein glijbaantje en liepen we weer terug naar het beginpunt. Op dat moment realiseerde Iris en ik ons ook dat we geen schoon ondergoed bij ons hadden.. Lekker back to basic in de kleren dus! Niet heel comfi als je nog 7 uur in een bus moet zitten en geen tijd of plek hebt om je om te kleden hahaha. Na een lange vermoeiende rit naar cuenca, kwamen we Savonds laat aan en was de stad uitgestorven. Eerst maar even wat avond eten en daarna op zoek naar een hostel. Wat serieus moeilijker was dan we dachten. Na 20 min rondgelopen te hebben hadden we 1 hostel gezien en die zat vol.. En daar opeens was er nog een hostel! We liepen vol goede moed naar binnen maar op het moment dat de eigenaar de prijs zei, werd het zwart voor onze ogen. $70,- voor 2 personen!! Ben je gek! Dat werd hem dus ook niet. Gelukkig wees de man ons wel waar we dan wel naar toe moesten en zo kwamen we bij een goedkoop hostel met natuurlijk koude douche terecht. Lange leve het backpackers leven!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cynthia

Actief sinds 02 Juli 2013
Verslag gelezen: 55
Totaal aantal bezoekers 4643

Voorgaande reizen:

08 Augustus 2013 - 10 Januari 2014

Ecuador

Landen bezocht: